søndag 18. september 2011

Eplekake i form med

vaniljekrem...
Denne eplekaken er superenkel og veeeldig god.

Den er i tillegg glutenfri da jeg har benyttet Toro muffins mix



Du trenger:

1 pakke Toro muffins mix
2 dl vann
1dl matolje/ margarin
1 egg
3 epler
1/2 pakke vaniljekrem
Kanel
Perlesukker

Sett ovnen på 200 grader
Hell muffins mixen i en bakebolle
Tilsett væsken og egget
Rør så godt eller kjør kjøkkenmaskinen i ca 5 min
I mellomtiden skreller du 3 epler som du så skjører i tynne båter.
Legg så eplebitene i en pose og tilsett kanel
Smør så to former  og fordel røren.
Legg så noen klatter med vaniljekrem på toppen før du legger eplebitene ned i røren.
Til slutt topper du kakene med perlesukker

Formkakene skal stå i ovnen i 30 grader



Håper helgen har vært god.
Vi har hatt en fin familiehelg til tross for begravelse på søndag.
I  morgen reiser jeg opp til Trondheim for å besøke beste Hege.
Gleder meg stoooort :O)

Nyt resten av helga og kos deg med dine!

God klem Carina


22 kommentarer:

  1. Mmm nam! Vi baker kanelsnurrer:)

    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  2. Nam nam.. Nå fikk jeg også lyst til å bake.. :)

    Fin søndag til dere..
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  3. Mmmm, dette så nydelig ut Carina ! ♥ Herlige bilder som alltid. :)

    Kos deg i Trondheim vennen ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett
  4. Nam, nam den så nydelig ut.

    Ønsker deg en fin søndag.

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  5. Nam nam høres kjempe godt ut og enkelt. Det liker jeg:)

    God søndag

    SvarSlett
  6. Åh, nammis, Carina!!
    Har au en god eplekake med vaniljekrem...alltid en slager!!4
    Kos deg i TrHeim!!

    klem Bodil

    SvarSlett
  7. Takk for tipset - den oppskriften skal jeg teste ut :)

    SvarSlett
  8. Mmmm... det der så helt fabelaktig ut! Her på Nesåsen er det sitronruter i ovnen!

    Vakreste bilder som allti!
    Klem

    SvarSlett
  9. Nammm, så veldig godt ut!
    God søndagskveld til deg:)

    SvarSlett
  10. Mm, det så så godt ut!
    Liker så godt ordtreet ditt også, super idè!

    :) A

    SvarSlett
  11. Den så god ut:)
    Jeg pleier også lage eplekake med vaniljekrem:)
    Ha ei god ny uke!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  12. det så godt ut!
    herlig eplebilde!

    ha en god ukestart!
    klem ellemell

    SvarSlett
  13. mmm that looks delicious! hope you had a great weekend :)
    Tereza

    SvarSlett
  14. Nam, dette så jo supergodt ut. Eplekake hører absolutt høsten til. Likte den lille navnelappen også.
    Klem, Kari

    SvarSlett
  15. Mmm det så godt ut! :) Jeg kjenner det ikke var så lurt å titte innom her nå som jeg var sulten. Hehe!

    Klem

    SvarSlett
  16. Åh, så god den så ut! Den skal jeg lage ved neste kake-anledning! Fikk egentlig veldig lyst på den nå.

    Fin tirsdag!

    Klem fra Sigrid :)

    SvarSlett
  17. Heii vakre!! Bildene du tar er såå fine og jeg blir på godt humør av å besøke bloggen din! Takk for besøket kjære vennen min - det var gull å se deg igjen her i trondheimby`n ! Du er best!!

    SvarSlett
  18. Mmmmm - den så god ut :) Å så fine bilder du tar!! :)

    SvarSlett
  19. Såg DEILIG ut:D Kjekt du er tilbake igjen-har det bare fint jeg,takk for omtanken,snille du <3:)
    Håper du har det toppers og:)Klem:)

    SvarSlett
  20. mmmm, den så god ut! ja nå er høsten her og det er eplekaketid ;)
    ønsker deg en fin helg! klem:)

    SvarSlett
  21. Jøss, det var jo smart å lage kake av muffinsmix!
    Ha en finfin torsdagskveld :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett

Jeg blir så utrolig glad for alle kommentarer som blir lagt inn :O)Tusen takk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...