søndag 18. september 2011

Eplekake i form med

vaniljekrem...
Denne eplekaken er superenkel og veeeldig god.

Den er i tillegg glutenfri da jeg har benyttet Toro muffins mix



Du trenger:

1 pakke Toro muffins mix
2 dl vann
1dl matolje/ margarin
1 egg
3 epler
1/2 pakke vaniljekrem
Kanel
Perlesukker

Sett ovnen på 200 grader
Hell muffins mixen i en bakebolle
Tilsett væsken og egget
Rør så godt eller kjør kjøkkenmaskinen i ca 5 min
I mellomtiden skreller du 3 epler som du så skjører i tynne båter.
Legg så eplebitene i en pose og tilsett kanel
Smør så to former  og fordel røren.
Legg så noen klatter med vaniljekrem på toppen før du legger eplebitene ned i røren.
Til slutt topper du kakene med perlesukker

Formkakene skal stå i ovnen i 30 grader



Håper helgen har vært god.
Vi har hatt en fin familiehelg til tross for begravelse på søndag.
I  morgen reiser jeg opp til Trondheim for å besøke beste Hege.
Gleder meg stoooort :O)

Nyt resten av helga og kos deg med dine!

God klem Carina


23 kommentarer:

  1. Mmm nam! Vi baker kanelsnurrer:)

    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  2. Nam nam.. Nå fikk jeg også lyst til å bake.. :)

    Fin søndag til dere..
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  3. Mmmm, dette så nydelig ut Carina ! ♥ Herlige bilder som alltid. :)

    Kos deg i Trondheim vennen ! ♥

    Klem Anette

    SvarSlett
  4. Nam, nam den så nydelig ut.

    Ønsker deg en fin søndag.

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  5. Nam nam høres kjempe godt ut og enkelt. Det liker jeg:)

    God søndag

    SvarSlett
  6. Åh, nammis, Carina!!
    Har au en god eplekake med vaniljekrem...alltid en slager!!4
    Kos deg i TrHeim!!

    klem Bodil

    SvarSlett
  7. Takk for tipset - den oppskriften skal jeg teste ut :)

    SvarSlett
  8. Mmmm... det der så helt fabelaktig ut! Her på Nesåsen er det sitronruter i ovnen!

    Vakreste bilder som allti!
    Klem

    SvarSlett
  9. Nammm, så veldig godt ut!
    God søndagskveld til deg:)

    SvarSlett
  10. Mm, det så så godt ut!
    Liker så godt ordtreet ditt også, super idè!

    :) A

    SvarSlett
  11. Den så god ut:)
    Jeg pleier også lage eplekake med vaniljekrem:)
    Ha ei god ny uke!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  12. det så godt ut!
    herlig eplebilde!

    ha en god ukestart!
    klem ellemell

    SvarSlett
  13. mmm that looks delicious! hope you had a great weekend :)
    Tereza

    SvarSlett
  14. Nam, dette så jo supergodt ut. Eplekake hører absolutt høsten til. Likte den lille navnelappen også.
    Klem, Kari

    SvarSlett
  15. Mmm det så godt ut! :) Jeg kjenner det ikke var så lurt å titte innom her nå som jeg var sulten. Hehe!

    Klem

    SvarSlett
  16. Åh, så god den så ut! Den skal jeg lage ved neste kake-anledning! Fikk egentlig veldig lyst på den nå.

    Fin tirsdag!

    Klem fra Sigrid :)

    SvarSlett
  17. Heii vakre!! Bildene du tar er såå fine og jeg blir på godt humør av å besøke bloggen din! Takk for besøket kjære vennen min - det var gull å se deg igjen her i trondheimby`n ! Du er best!!

    SvarSlett
  18. Mmmmm - den så god ut :) Å så fine bilder du tar!! :)

    SvarSlett
  19. Såg DEILIG ut:D Kjekt du er tilbake igjen-har det bare fint jeg,takk for omtanken,snille du <3:)
    Håper du har det toppers og:)Klem:)

    SvarSlett
  20. mmmm, den så god ut! ja nå er høsten her og det er eplekaketid ;)
    ønsker deg en fin helg! klem:)

    SvarSlett
  21. Jøss, det var jo smart å lage kake av muffinsmix!
    Ha en finfin torsdagskveld :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  22. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Jeg blir så utrolig glad for alle kommentarer som blir lagt inn :O)Tusen takk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...